ציורי סוסים

הסוסים, שידועים בהיותם חיה אצילית כבשו את דמיונם של בני האדם עוד משחר ההיסטוריה. חוקרי ארכיאולוגיה ופרה היסטוריה, פרסמו במהלך השנים ציורי קירות מערות מרהיבים, שמקורם עוד בתקופת האדם הקדמון, ובהם ציורי סוסים.

לאורך התקופות בהיסטוריה ציורי הסוסים הונצחו על גבי יצירות אומנות רבות ונחשבות. ציורי סוסים מרהיבים ניתן למצוא לאורך כל תקופות ההיסטוריה- החל מהתקופה היוונית והקיסרית כלה בתקופת הרנסאנס ועד תקופת האומנות המודרנית והאומנות המודרנית המופשטת.

רוב הציירים שחיו בתקופת הרנסאנס חטאו בציור סוסים. על הציור המפורסם ביותר מהתקופה הזו חתום לא אחר מאשר ליאונרדו דה וינצ’י אשר נהג לצלם סוסים שנוהגות לעמוד על רגליהן האחוריות בפורפורציות וזוויות ראש ורגליים מדויקות ונאמנות למציאות שמזכירות יותר רישום מאשר ציור.
בתקופה המודרנית הסוסים הונצחו על גבי יצירות אומנות נחשבות ויוקרתיים. אומנים

גדולים כדוגמת פיקאסו, דאלי ומונה נהגו לשלב סוסים תדירות ביצירותיהם.

הסוסים מופיעים כמוטיב חוזר בציורי החיות של בן רוטמן. מבין המערבולת הצבעונית העוצמתית ניתן לראות סוסי פרא אציליים שועטים קדימה. הסוסים הנגלים מתוך שכבות הצבע עשויים בקווי מתאר אווריריים ותנוחותיהם מקנות תחושה של ריחוף תנועתי. הציורים בנויים משכבות צבע בעלות שקיפות המכסות זו על גבי זו וכך יוצרות צבעוניות ייחודית המשתלבת עם דמויות הסוסים.

ציור הסוסים מנסה ללכוד רגע קסום של דהירת הסוסים הפראית והאצילית ולהקפיא אותו עבורכם המתבוננים.

פרטי התקשרות

טלפון: 052-696-1110   |    דוא”ל: ben@rotman-art.com    |  פקס: 03-525-6563

× WhatsApp
Skip to content